Vad gjorde man på stenåldern

En fråga som jag ställt mig sedan jag började på kontor är, vad gjorde alla människor egentligen innan datorerna fanns?
När jag frågade mina föräldrar om detta (då de faktiskt har upplevt den stenåldern själva) började de berätta om hur man arbetade utan datorer och hur allt fick göras för hand etc..
Men det var ju inte det jag menade, jag menar vad gjorde man av all "dötid"? Den tiden som man bara sitter och slösurfar.
Just det fick jag svaret på idag. På eftermiddagen så försvann vår internetuppkoppling på hela kontoret. Min söta kollega Pias kommentar när hon fått information om varför den inte fungerade var, "jag mejlar ut det till alla!" Hon är galen i mejl. Så vad gör man? Man går och handlar mjölk, kollar att allt är städat och fint i köket och sedan gör man ingenting. Då sitter man där och klottrar i ett block och väntar på en ny uppgift.
Jag lider verkligen med alla receptionister som jobbade innan datorernas tid.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0