Schwarze konfirmation in Hamburg

Nu sitter vi återigen i bilen efter knappt ett dygns uppehåll i Hamburg.
Konfirmationen var väldigt fin, trevlig och väldigt svart. Nästan alla konfirmander och även de flesta gästerna bar svart från topp till tå och Mamma och jag var för första gången i våra liv färgklickarna i kyrkan! Tydligen så är den svarta klädseln en tradition i Tyskland, lite konstigt.


Jag invigde min nya garden jacka!


Och Mamma använde gamla kläder från 90-talets början


Moster hade bakat alla olika sorts tårtor och kakor som vi kalasade på


Vid presentöppningen började jag ana att min status som favoritkusin
inte längre är lika aktuell




Pappa var lika intresserad av festligheterna som vanligt


Och eftersom jag blev lämnad själv bland an massa skrikandes tyskar
så valde jag att smyga runt i huset och smygfota istället.


Hittade en bild på min Mormor


Och på Morfar och Mormor



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0