Kvinnlig affärslunch

Idag träffade jag min Mamma på lunchen för att gå till H&M för att kolla på klänningen jag hängde undan igår.
Nu kommer det jobbiga, jag måste tyvärr erkänna att Molly ja du har rätt shortsen jag köpte igår är inte samma som på bilden, även om de är lika! Så Molly här får du din upprättelse. Nu måste jag ju bara avgöra vilka som är snyggast och vilka jag ska köpa! Vi passade också på att luncha på ett väldigt fullt Grodan.
När vi kommer dit står det två män före oss i kön som blir visade till ett bord, när det sedan är vår tur så säger tjejen "Tyvärr har vi bara plats i baren".
Min Mamma påpekar då att männen innan inte hade något problem alls att få ett bord och då kollar hon igen och visar oss till ett bord.
Jag påpekar till min Mamma att det säkert var pga hennes jacka som vi inte fick något bord men då berättade hon att det tydligen ofta är så att män får bord framför kvinnor, något undermedvetet hos restaurang personal (kanske särskilt på lunchen).
Det var det värsta jag har hört, okej om Sverige inte är helt jämställt men det är fan inte okej när det kommer till min mat!!





Kommentarer
Postat av: molly

vad har vi sagt om patriarkatet...Nu får du allt ta att hålla med Gudrun

2010-04-29 @ 14:20:28
URL: http://carnestedtljungberg.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Haha är du galen! Det var ju det jag försökte få fram att jag skiter fullständigt i feminismen så länge det inte går ut över min mat!!

2010-04-29 @ 14:32:01
URL: http://marialexandra.blogg.se/
Postat av: Sophia

Ja och det var ju en kvinna som gav männen bordet... Om de nu var ens var hennes tanke.

2010-04-29 @ 14:37:43
Postat av: Alexandra

Vadå vad menar du med att det var en kvinna som gav dem bordet? Kvinnor vill ju också tjäna pengar.

2010-04-29 @ 14:41:11
URL: http://marialexandra.blogg.se/
Postat av: Sara

SV: Det vill jag också ha, så jäkla mycket! ;)

2010-04-29 @ 19:04:56
URL: http://sajbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0